En rigtig fin familietur til Bornholm blev afsluttet med en tur i vandet ved den lille havn ved Bådsted. Med en omgang silderøgning efter de gamle forskrifter var der den helt rigtige duft af Bornholm på stedet og gæstfriheden fra de lokale var stor. Under vandet var der også superfine forhold med klart vand, dramatiske klipper, god dybde samt masser af tang og vandmænd.
Inde i havnebassinet stod vandet stille og der var derfor ikke meget liv udover lidt tobis og de mange vandmænd der var der, men det var ret fotogent der alligevel.

På vej ud af havnen så der helt anderledes ud og pludseligt dukkede denne smukke vandmand, med æg hængende, op.

Ude for enden af molerne var der fin begroning og en meget nysgerrig, men også sky, mink der fulgte mine bevægelser i sikker afstand oppe på molen (den kan anes midt på molen til højre).


Med basis i det østjyske er de Bornholmske klipper med de stejle formationer og de smukke farver en stor oplevelse som kommer på ønskesedlen for endnu en tur.







